Myślicie, że SKODA wprowadzi na polskę O3 z silnikiem MPI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10986
    • Fiat

    #26
    mmor, dokładnie, na moje to ten sam silnik, tylko pierdołki osprzętowe inaczej pomontowane i więcej plastiku.
    Wtrysk chyba niczym się nie różni co? co to jest wtrysk pośredni? a w BSE takiego nie ma?, przecież to też nie jest silnik z bezpośrednim wtryskiem.

    Komentarz

    • Octavianos
      L&K
      • 2010
      • 1130

      #27
      Niestety nie wprowadzą tego silnika w Polsce. Centrala w CZ nie zgadza się na to :-( ale by się wtedy O3 sprzedawała, jeszcze jakby LPG włożyli - aż się prosi.

      Szkoda, bardzo szkoda :-(
      SIMPLY CLEVER
      Wiesz co dobre :-)

      Moja Maszyna
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

      Komentarz

      • Qgar
        Ambiente
        • 2013
        • 246
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez Octavianos
        Niestety nie wprowadzą tego silnika w Polsce. Centrala w CZ nie zgadza się na to ale by się wtedy O3 sprzedawała, jeszcze jakby LPG włożyli - aż się prosi.
        Pewnie się obawiają, że nie nadążyliby z produkcją i czas oczekiwania byłby dłuższy niż w przypadku vRS
        Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
        Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

        Komentarz

        • r2r
          RS
          • 2008
          • 4721
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Zamieszczone przez Octavianos
          Centrala w CZ nie zgadza się na to :-(
          To zrobili bardzo słaby "research" na terenie Polski.
          Artur

          Komentarz

          • Chris11
            RS
            • 2011
            • 1587

            #30
            Zamieszczone przez r2r
            Zamieszczone przez Octavianos
            Centrala w CZ nie zgadza się na to :-(
            To zrobili bardzo słaby "research" na terenie Polski.
            ...szczególnie, że nasz ubogi kraj jest na pewno strategicznym klientem, bez którego produkcja nowych aut zawisłaby na włosku.

            Komentarz

            • bishop
              L&K
              • 2012
              • 1430

              #31
              Zamieszczone przez Qgar
              Pewnie się obawiają, że nie nadążyliby z produkcją i czas oczekiwania byłby dłuższy niż w przypadku vRS
              Hmmm...to może już się zapisać :lol:

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #32
                Zamieszczone przez bishop
                Zamieszczone przez Qgar
                Pewnie się obawiają, że nie nadążyliby z produkcją i czas oczekiwania byłby dłuższy niż w przypadku vRS
                Hmmm...to może już się zapisać :lol:
                Możesz się śmiać, ale RS-y idą lepiej niż bardzo dobrze, pomimo ceny . Chociaż wątpię, że ich nabywcy wcześniej jeździli MPI i z braku oferty przerzucili się na RS :lol:
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Po co instalacje LPG w nowych autach. Producenci robia tak, zeby kupic w tej chwili jak najmniejszy silnik typu 900-1000cm3 z turbinka, o mocy okolo 100KM i ma to palic malo, rozpasc sie w okolicach 200kkm, wiec przecietnie po 10 latach, a w miedzyczasie klient kupi nowe auto, bo mu podniosa odpowiednio podatki i oplaty ekologiczne.

                  W UK jest cala masa aut, ktore mieszcza sie z emisja CO2 do 100g. Dlatego tam wiekszosc sprzedanych Citogo jest z pakietem GreenTec i maja 95-98g, zamiast normalnie 105g jak u nas. Dla nas zadna roznica, oni uwazaja inaczej.

                  Za to zuzycie paliwa w katalogach podane jest w zakresie od powiedzmy dla jazdy w trasie 3-4,5l, a nie jak u nas 3l, a potem okazuje sie ze to wynik do osiagniecia tylko w laboratorium Skody :twisted:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • r2r
                    RS
                    • 2008
                    • 4721
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez Chris11
                    Zamieszczone przez r2r
                    Zamieszczone przez Octavianos
                    Centrala w CZ nie zgadza się na to :-(
                    To zrobili bardzo słaby "research" na terenie Polski.
                    ...szczególnie, że nasz ubogi kraj jest na pewno strategicznym klientem, bez którego produkcja nowych aut zawisłaby na włosku.
                    Skoda bez MPI w Polsce nie padnie, ale jakiś spory kawałek ciacha* na pewno by zgarnęła dla siebie i to jest fakt.

                    * - odsetek klientów
                    Artur

                    Komentarz

                    • bishop
                      L&K
                      • 2012
                      • 1430

                      #35
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Możesz się śmiać, ale RS-y idą lepiej niż bardzo dobrze, pomimo ceny .
                      Nie śmieję się z RSów i czasów oczekiwania, ale taki mpi 110kM w O3, pod lpg i skrzynia M6, zrobiłby jeszcze większe kolejki .
                      Jednak jest to mało prawdopodobne ,ze względów podanych przez Maicroft .

                      Komentarz

                      • greg505
                        L&K
                        • 2013
                        • 1239

                        #36
                        Zamieszczone przez bishop
                        Nie śmieję się z RSów i czasów oczekiwania, ale taki mpi 110kM w O3, pod lpg i skrzynia M6, zrobiłby jeszcze większe kolejki .
                        Wydaje mi sie ze jednak wiekszosc klientow wybiera 140 konne wersje,
                        105 ciesza sie mniejszym powodzeniem, wiec watpie zeby stare 1.6 bylo hitem sprzedazy.
                        Black magic

                        Komentarz

                        • rafiki
                          RS
                          • 2012
                          • 15976
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          greg505, silnik dla ludzi, którzy chcą oszczędzać jeżdżąc na gazie a jak wiadomo nad Wisłą takich osób nie brakuje :idea: nie każdemu uśmiecha się instalka do TSI :idea:
                          رافال
                          Spoty
                          Cause freedom is a lonely road

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4721
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            rafiki, nie każdemu uśmiecha sie TSI w ogóle :twisted:
                            Artur

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez bishop
                              taki mpi 110kM w O3, pod lpg i skrzynia M6, zrobiłby jeszcze większe kolejki
                              To prawda, konfig mógłby okazać się bardzo ciekawy dla wielu klientów , ale wiadomo, że to tylko teoria, bo do oferty nie trafi.

                              Zamieszczone przez r2r
                              nie każdemu uśmiecha sie TSI w ogóle
                              r2r, może Cię to zasmucić lub nawet przerazić co napiszę, ale nowe TSI ponoć sprzedają się bardzo dobrze. Nie mam na myśli tylko O3, ale również G7 oraz nowego Leona.
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • r2r
                                RS
                                • 2008
                                • 4721
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Northeusz, niech się sprzedają. Mnie tylko drażni że nie pozostawiono alternatywy do wyboru.
                                Wycofano wszystko bez turbin a ludziom jak pelikanom wciska się jakieś baje ze ochrona środowiska, że downsizeing, że małe spalanie...itd...
                                OK, niech sobie każdy wierzy lub nie, ale niech każdego nie zmuszają do lykania tych bzdur i kupowania tych wyzylowanych nieco ponad litrowych silników. Zwykłe pranie mózgu, ale każdy wybiera to co chce.
                                Trochę jak ze smartfonem i facebookiem. Dookoła wszyscy wmawiaja że jak nie masz jednego i drugiego, to nie istniejesz. :roll:
                                Artur

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez r2r
                                  Northeusz, niech się sprzedają. Mnie tylko drażni że nie pozostawiono alternatywy do wyboru.
                                  Wycofano wszystko bez turbin a ludziom jak pelikanom wciska się jakieś baje ze ochrona środowiska, że downsizeing, że małe spalanie...itd...
                                  OK, niech sobie każdy wierzy lub nie, ale niech każdego nie zmuszają do lykania tych bzdur i kupowania tych wyzylowanych nieco ponad litrowych silników. Zwykłe pranie mózgu, ale każdy wybiera to co chce.
                                  Trochę jak ze smartfonem i facebookiem. Dookoła wszyscy wmawiaja że jak nie masz jednego i drugiego, to nie istniejesz. :roll:
                                  Co do FB - ja również nie istnieje i istnieć nie zamierzam, ale smartfona mam :lol:. Są w ofercie silniki wolnossące, więc jeśli nie ma się parcia na VAG to zawsze spokojnie cośtam się znajdzie. I nie jest tego wcale tak mało. Pomijając argumentację czysto marketingową to musielibyśmy się bać wszystkiego co nowe, nie wiedząc jeszcze jakie to będzie. Pojęcie wyżyłowania natomiast jest bardzo elastyczne zauważ i obecnie tak często używane, że po prostu wyświchtane . Weźmy stare 1.8T - uważane za silnik bardzo dobry, sprawdzony, wystepujący w wielu wariantach mocy. I tak w przeliczeniu mocy z 1 litra pojemności:150 KM = 83,3 KM/l; 180KM = 100 KM/l; 225KM = 125 KM/l. Nikt nigdy się nie zająknął, że jest wyżyłowany. Ale jak mamy (w ofercie Skody) 1.4TSI 122 (87,1 KM/l), 1.4TSI 140 (100 KM/l) czy nawet ten 1.2 TSI 105 (87,5 KM/l) to już pojawia się pojęcie wyżyowania. Na pewno są użyte inne materiały, może nieco słabsze, ale jak materiałowo producent przyoszczędzi to i wolnossak padnie
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • r2r
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4721
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Northeusz, ale w czasach 1.8T jak komuś nie pasowało to mógł sobie zafundować nawet osiołka 1.4 i próbować go ujeżdżać.
                                    Dziś nie masz wyboru, przynajmniej w VAGu. Turbo, albo szukaj innej marki i koncernu. To jest dla mnie bardzo drażniące. Inni też idą w tym kierunku. Nie określiłbym tego mianem "rozwoju" czy "progresu".
                                    Artur

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez r2r
                                      Northeusz, ale w czasach 1.8T jak komuś nie pasowało to mógł sobie zafundować nawet osiołka 1.4 i próbować go ujeżdżać.
                                      Dziś nie masz wyboru, przynajmniej w VAGu. Turbo, albo szukaj innej marki i koncernu. To jest dla mnie bardzo drażniące. Inni też idą w tym kierunku. Nie określiłbym tego mianem "rozwoju" czy "progresu".
                                      No jest to drażniące, ale cóż "taki mamy klimat" . Ja kiedyś nawet stwierdziłem, że kupię diesla, jak już nadejdzie pora to wywalę DPF. Tyle, że nie wiem co jeszcze może paść od jazdy po mieście "w koło komina" :roll:. Może r2r to jest dla Ciebie również jakiś kierunek do rozpatrzenia? .
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • r2r
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4721
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Northeusz, następne auto jakoś się jeszcze pewnie uchowa od turbiny, ale następne po następnym będzie już chyba skazane na turbine, niezależnie od tego czy diesel czy benzyna, nie mniej dopiero wtedy będę się zastanawiał co robić.
                                        Artur

                                        Komentarz

                                        • rafiki
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 15976
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          Northeusz, co jeszcze? Szybciej pójdzie dwumas, zapcha się EGR itp.
                                          Zamieszczone przez Northeusz
                                          Weźmy stare 1.8T - uważane za silnik bardzo dobry, sprawdzony, wystepujący w wielu wariantach mocy. I tak w przeliczeniu mocy z 1 litra pojemności:150 KM = 83,3 KM/l; 180KM = 100 KM/l; 225KM = 125 KM/l. Nikt nigdy się nie zająknął, że jest wyżyłowany. Ale jak mamy (w ofercie Skody) 1.4TSI 122 (87,1 KM/l), 1.4TSI 140 (100 KM/l) czy nawet ten 1.2 TSI 105 (87,5 KM/l) to już pojawia się pojęcie wyżyowania. Na pewno są użyte inne materiały, może nieco słabsze, ale jak materiałowo producent przyoszczędzi to i wolnossak padnie
                                          Panowie, ile KM z litra pojemności to jedno. Ważne jest też ile garów ma silnik. 3 cylindrówki wcale nie są jakiś nowym wymysłem. W benzynach nie tak dawno się pojawiły, ale w TDI były już Fabii 1. 1.4 TDI, np. 80 KM niby nie dużo, ale weźmy pojemność: 1.4 / 3 = 474 cm3 pojemności/cylinder, a 1.8 / 4 = 445,25 cm3/cylinder. Im mniej tym lepiej, tym trwalszy silnik. Niedługo dojdzie do tego, że będą robić silniki R2 a wtedy będzie z 600 cm3/cylinder...
                                          رافال
                                          Spoty
                                          Cause freedom is a lonely road

                                          Komentarz

                                          • greg505
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1239

                                            #46
                                            Mialem juz PB z lpg, turbo diesle, no i obecnie turbo benzyne.
                                            Kolejne auto tez bedzie mialo turbine i bedzie zasilane benzyna 8)
                                            Black magic

                                            Komentarz

                                            • perfex
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1117

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Northeusz

                                              Możesz się śmiać, ale RS-y idą lepiej niż bardzo dobrze, pomimo ceny:
                                              Lepiej niż bardzo dobrze tzn ile sztuk w Polsce?
                                              Pozdrawiam
                                              perfex

                                              Octavia HTP

                                              Komentarz

                                              • bishop
                                                L&K
                                                • 2012
                                                • 1430

                                                #48
                                                Zamieszczone przez greg505
                                                Wydaje mi sie ze jednak wiekszosc klientow wybiera 140 konne wersje,
                                                Tak , wydaje Ci się , w społeczeństwie , gdzie średnia wieku pojazdów to dobrze ponad 10 lat, 3 mln osób żyje w ubóstwie ,... wszyscy /albo większość/ celują w w silnik 140kM...

                                                Zamieszczone przez greg505
                                                Kolejne auto tez bedzie mialo turbine i bedzie zasilane benzyna
                                                Pod warunkiem ,że będzie to nówka z salonu , za którą zostawisz tam walizkę pieniędzy, bo używki np. 6 letniej tsi nie odważysz się kupić.

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez rafiki
                                                  Szybciej pójdzie dwumas, zapcha się EGR itp.
                                                  rafiki domyślam się, że lista może być długa i związana z kosztami

                                                  Zamieszczone przez bishop
                                                  Pod warunkiem ,że będzie to nówka z salonu , za którą zostawisz tam walizkę pieniędzy, bo używki np. 6 letniej tsi nie odważysz się kupić.
                                                  bishop, ale coś ludzie będą musieli kupić, i co wtedy kupić? . Dojdzie do momentu, że te używki to będą właśnie TSI, Ecoboosty czy inne HTP, mniejsza z producentem, ważne że taki wybór będzie. Wtedy jak ktoś będzie chciał powybrzydzać to tylko komunikacja miejska lub na dalsze odległości PKP .
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • r2r
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 4721
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                                    bishop, ale coś ludzie będą musieli kupić, i co wtedy kupić? . Dojdzie do momentu, że te używki to będą właśnie TSI, Ecoboosty czy inne...
                                                    ...i to będzie ten moment, w którym ludzie mojego pokroju będą uprawiać straszną szyderę i jeżdżąc jakimś starym 85-100 konnym wolnossakiem z przebiegiem 5xxxxx km., pytać tych wszystkich, którzy "kupili lalkę 9-letnią 180km., szyby w prądzie, 1.4 140 koni itd..." co takie markotne miny mają i gdzie stoi ich auto, bo pod domem nie widziałem.

                                                    Żebyśmy się dobrze zrozumieli, nie kozaczę, tylko jestem świadom, że nadejdzie moment zapełnienia rynku samymi TSI i podobnymi tworami i wtedy nawet 4-5 letnie auto, będzie spooorym ryzykiem, ale odnoszę wrażenie, że czasem jest tak, jakbym sam jeden widział ten moment, a inni mieli to w d...
                                                    Artur

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...